בתי החולים בישראל קונים ציוד מגרמניה במקום בארץ

    אבי יעקב | צילום: אילוסטרציה No Comments on בתי החולים בישראל קונים ציוד מגרמניה במקום בארץ
    20:26
    09.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו במסר תקיף: "אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדוע מעדיפים בתי חולים ומרפאות לייבא בכל שנה מאות שנאים לחדרי הניתוח מגרמניה, כשמפעל השנאים של קיבוץ חולדה מספק אותם באיכות גבוהה יותר ומחיר נמוך יותר?

    לדברי מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, המצב שבו בתי חולים יוצאים לבצע רכש בגרמניה, כשיש להם יצרן בישראל שמציע אותם מוצרים הוא אבסורד מוחלט שיש לשים לו קץ. העברת הקניות לישראל תספק עבודה נוספת ל-40 עובדי שנאי חולדה ותאפשר למפעל לקלוט אליו תוספת עובדים מהאזור. אני לא מבין למה צריך להעביר כספי ציבור לעידוד התעסוקה בגרמניה. כוחם של הרגלים ישנים גובר למרבה הצער על הצורך לסייע ולתמוך בתעשייה הישראלית, שיש לקוות שכולם שותפים לו.

    בתי החולים בישראל והמרפאות רוכשים מדי שנה מאות שנאים מיוחדים לחדרי הניתוח, שמותאמים לדרישות הבטיחות והאמינות הגבוהות בתחום הרפואי. על פי ההערכה 80% מהשנאים, בעיקר במכרזים הגדולים שמוציאים בתי החולים הציבוריים, מיובאים מחו"ל. זאת למרות שהמפעל הישראלי של שנאי חולדה מציע מחיר נמוך יותר ומוצרים שעברו בהצלחה בדיקות איכות השוואתיות של מכון התקנים הישראלי.

    מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית קרא לשר הכלכלה, נפתלי בנט ולשרת הבריאות, יעל גרמן, להנחות את בתי החולים והמרפאות לתת הזדמנות שווה לתעשייה הישראלית. בתי החולים מוסרים לרוב את הכנת המכרזים לידי גורמים פרטיים חיצוניים והם עושים את השיקולים שלהם. אנו מצפים ממערכות ציבוריות שישימו מול עיניהם את האינטרס הלאומי, במיוחד כשהוא מגובה בעדיפות כלכלית ומקצועית.



    0 תגובות